Lomarauhan julistus 7.6.2026 Muikkupatsaalla

Lomarauhan julistus tapahtui tällä kertaa Kerimäen kirkon juurella muikkupatsaan äärellä. Ison kirkon remontin vuoksi julistusta ei päästy kuuluttamaan ison kirkon rappusilta. Tapahtuma oli järjestyksessään jo 18. ja keräsi mukavasti väkeä koolle. Tapahtuma järjestettiin yhdessä Kerimäen kappeliseurakunnan kanssa.

Lomarauhan julisti Savonlinnan vs. kaupunginjohtaja Ding Ma

Lippuvartiossa vasemmalla Kerimäki-Seuran hallituksen jäsen Risto Silvennoinen, lippuairueina Kerimäki-emäntä Maarit Ahlgren ja Kerimäki-isäntä Jesse Härkönen, vs. kaupunginjohtaja Ding Ma. Savonlinnan kaupungin tervehdyksen toi kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja Sanna Metsälä. Mukana myös aluekappalainen Sanni Rissanen ja seurakunnan tervehdyksen tuonut luottamushenkilö Poku Sihvonen.

Tilaisuudessa esilaulajina oli Kerimäen Naislaulajien ryhmä Iina Karjalaisen johdolla. Pääkanta-Säätiö möi arpoja kirkon korjausrakentamisen hyväksi, arpajaispalkintona oli upea Kerimäen kirkko -keramiikkatyö. Tilaisuuden kahvitarjoilusta vastasivat Kerimäki-seurasta Raija Tervonen ja Tiina Kapanen.

Scroll to Top